Periodontal Tedaviler

Diş Taşı Temizliği ve Kök Yüzeyi Düzleştirme
Diş taşı temizliği ve kök yüzeyi düzleştirme diş hastalıklarının en yaygın koruyucu yöntemleri arasında yer alır. Diş taşı temizliğinde plak ve tartar olarak adlandırılan diş taşları diş ekseninden son derece yapışkan bir maddedir ve büyük çoğunluğu bakterilerden oluşur.
 Bu nedenle zaman içerisinde sertleşmesi ile taşları doldurmaya başlar plak ve diş taşları diş yüzeyine özellikleri diş etine ve kök yüzeyini tutunurlar. Bu sayede kök yüzeylerinin temizlenmesi gerekir tüm diş taşları temizlenir ve kök yüzeyi üzerinden düzensizlikler giderilmiş olur.

Diş Taşı Temizliği Sonrası Yapılması Gerekenler
Bu tedaviden 3 gün sonra sıcak ya da soğuk hassasiyetli hafif ağrılar olabilir ağrının ortadan kaldırılması için hekimler ağrı kesici kullanımını önerir. Kök yüzeyi düşleri düzleştirme ya da diş taşı temizliği sağlanması açısından son derece önemlidir. Bu yüzden ağız gargaraları kullanılabilir.

Gingivektomi ve Gingivoplasti
Gingivektomi kısaca dişeti dokusunun cerrahi olarak uzaklaştırılmasına verilen isim olarak ön plana çıkmıştır. Diş eti çevresinde bulunan dokuları şekillendirilmesi olarak da isimlendirilebilir.
 Bu işlemler diş eti hastalıkları konusunda uzman olan kişiler tarafından yapılmalıdır. Diş eti dokusunun uzaklaştırılması için etken olan 2 neden bulunur diş ile diş etleri arasında oluşan diş eti ceplerinin bulunması ilk neden olarak isimlendirilir.
 Bazı olağandışı durumlarda ise diş çevresinde çok fazla miktarda diş eti olabilir. Bu da diş eti ve diş etinin temiz tutulması engelleyen bir unsur olarak ön plana çıkar. Ayrıca kozmetik olarak da kötü bir görüntüye sahip olunur ciddi vakalarda ise çiğneme ya da konuşmayı etkileyecek boyutta olabilir. Epilepsi ilaçların da olduğu gibi bazı ilaçlar da diş eti büyümeleri neden olabilir.

Çalışma Saatlerimiz:
Pazartesi - Pazar / 10:00 - 21:00

Monodentist © 2021. Tüm hakları saklıdır.